חיפוש
סגור את תיבת החיפוש

התמריץ שממריץ – “הטמעה ובקרה” (פרק 4)

אז המודל יצא לדרך. ישבנו פרטנית עם כל העובדים וטיפלנו בכל ההתנגדויות לשינוי. ווידאנו שאף עובד לא יופתע לראשונה בתלוש השכר, אבל טרם סיימנו.

כעת עלינו להשלים תהליך של הטמעה ובקרה על מנת לוודא שהמודל אכן לוקח אותנו למחוזות אליהם רצינו להגיע מלכתחילה.

יש מספר משימות שעלינו לבצע בדגש לחודשים הראשונים של ההשקה:

  • שקיפות, שקיפות ועוד קצת שקיפות. חובה עלינו לשקף לעובדים את סטאטוס העמידה שלהם ביעדים שהוגדרו במודל. מודל טוב זה מודל שמאפשר לעובד להעריך באופן כמעט מדויק כמה כסף יקבל בסוף החודש. הטכנולוגיה של היום מאפשרת לעדכן את העובדים בדוחות אוטומטים, אפליקציות, מסרונים ועוד דרכים רבות ומגוונות. אם העובד לא יודע היכן הוא נמצא, איך ידע לאן הוא רוצה להגיע…??
  • דברו עם העובדים בשוטף, תוודאו שכולם מבינים וכולם בקיאים בנתונים וביעדים. אל תחכו לסוף החודש כדי להסביר למה קיבל רק X ולא Y. גם אם אתם מנהלים שהדלת שלהם תמיד פתוחה, בתקופה זו עדיף פשוט לעקור את הדלת מהצירים שלה…
  • גם בסוף החודש, עם קבלת התמריץ הראשון, תיפגשו עם העובדים, תנתחו את הפרמטרים השונים ותעזרו להציב יעדים לחודש הבא. אל תתנו לעובד להתמודד עם התמריץ הראשון בגפו
  • תקיימו תהליכי בקרה ומדידה על תוצאות המודל. תוודאו שאכן המודל עושה את מה שאמור היה לעשות בשלב התכנון. לא בושה לבצע תיקונים. לפעמים יש דברים שלא תכננו וחזינו בהתחלה. בסופו של דבר החיים חזקים מכל אקסל

לסיכום – לצד החשיבות הגבוהה שיש למודל תמריץ טוב, חשוב תמיד לזכור שהצורך הראשון של העובד אינו כספי (גם לא הצורך השני…). למרות זאת, בבואנו לבצע שינוי משמעותי בשכר של העובד, מחובתנו לנהל זאת בכפפות של משי. אל לנו להתייחס לרכיבי השכר של העובד כבדרך אגב. תכננו נכון, תבנו מודל פשוט, תשקיעו בהטמעה ובבקרה, ואל תשכחו לעדכן את המודל מידי פעם…

 

עוד מאמרים בנושא...

אסטרטגיה

אסטרטגיות מיתוג בידול ומיצוב

בעולם מוצף במותגים המתחרים על תשומת הלב, הבולטות מהקהל הפכה לאתגר אדיר. עם זאת, בתוך רעש התחרות, קיים מגדלור של תקווה – מודלים חדשניים החורגים מאסטרטגיות מיתוג מסורתיות. כיום, אנו מתעמקים בתחום שבירת התבנית, בוחנים גישות חדשניות שלא רק מגדירות מחדש את המיתוג אלא גם

קרא עוד »
אסטרטגיה

תהליך קבלת החלטות

בליבה של כל עסק מצליח טמון בסיס איתן הבנוי על קבלת החלטות אסטרטגיות. החלטות אלו משמשות כעקרונות המנחים המעצבים את הכיוון והעתיד של החברה. תהליך קבלת ההחלטות בחברה עסקית אינו אקראי או שרירותי; הוא מבוסס על ניתוח, הערכה והתייחסות מדוקדקת של גורמים שונים. אחד המרכיבים

קרא עוד »
ניהול עסקים

סמכויות ואחריות של דירקטוריון החברה

הדירקטוריון ממלא תפקיד בסיסי בממשל ובניהול של חברה. הם אחראים על קבלת החלטות אסטרטגיות, הצבת יעדים ופיקוח על הכיוון הכולל של הארגון. הדירקטוריון פועל כגוף קיבוצי, המייצג את האינטרסים של בעלי המניות ומבטיח שהחברה פועלת בהתאם לסטנדרטים משפטיים ואתיים. אחת מתפקידיו העיקריים של הדירקטוריון היא

קרא עוד »
מודלים עסקיים

קבלת החלטות

בעולם מוצף באפשרויות ואי ודאויות, שליטה בקבלת החלטות הופכת לא רק למיומנות אלא לצורת אמנות. תארו לעצמכם שיש לכם מפת דרכים שמנחה אתכם במבוך הבחירות, ומבטיחה שכל החלטה שאתם מקבלים תביא אתכם קרוב יותר לתוצאות הרצויות שלכם. ברוכים הבאים לתחום של מודלים של קבלת החלטות,

קרא עוד »
אסטרטגיה

אסטרטגיה מיקוד ויצירתיות עסקית

בריקוד המורכב של אסטרטגיה עסקית, שני שותפים רבי עוצמה שולטים בראש: מיקוד ויצירתיות.  הבנת תפקיד המיקוד באסטרטגיה עסקית מיקוד הוא מרכיב קריטי באסטרטגיה עסקית. זה כרוך בהפניית משאבים, זמן ואנרגיה לעבר מטרות ויעדים ספציפיים. ללא מיקוד, עסקים יכולים בקלות להתפזר ולאבד את מטרת הליבה שלהם.

קרא עוד »
ניהול עסקים

יזמות עסקית בעידן הבינה המלאכותית

בינה מלאכותית (באנגלית: אינטליגנציה מלאכותית – Artificial intelligence, ובראשי תיבות: AI) שם מטאפורי למצב בו מנסים לדמות את יכולות החשיבה האנושית באמצעים טכנולוגיים.wikipedia בריקוד הסבוך בין חדשנות למסורת, נוף היזמות העסקית מתפתח ללא הרף. בעודנו מנווטים בעידן הדיגיטלי, בו מיטשטשים הגבול בין אנושיות לטכנולוגיה, מתגלה פרדיגמה חדשה – עידן הבינה המלאכותית.

קרא עוד »

תוכן עניינים

תוכן עניינים

שלח/י אלינו את המאמר

פורום המנכ"לים

העלאת קבצים: פורמט word בלבד