מאמרים חדשים

ארכיון מאמרים
אוגוסט 2025
א ב ג ד ה ו ש
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  

התמריץ שממריץ – "הטמעה ובקרה" (פרק 4)

אז המודל יצא לדרך. ישבנו פרטנית עם כל העובדים וטיפלנו בכל ההתנגדויות לשינוי. ווידאנו שאף עובד לא יופתע לראשונה בתלוש השכר, אבל טרם סיימנו.

כעת עלינו להשלים תהליך של הטמעה ובקרה על מנת לוודא שהמודל אכן לוקח אותנו למחוזות אליהם רצינו להגיע מלכתחילה.

יש מספר משימות שעלינו לבצע בדגש לחודשים הראשונים של ההשקה:

  • שקיפות, שקיפות ועוד קצת שקיפות. חובה עלינו לשקף לעובדים את סטאטוס העמידה שלהם ביעדים שהוגדרו במודל. מודל טוב זה מודל שמאפשר לעובד להעריך באופן כמעט מדויק כמה כסף יקבל בסוף החודש. הטכנולוגיה של היום מאפשרת לעדכן את העובדים בדוחות אוטומטים, אפליקציות, מסרונים ועוד דרכים רבות ומגוונות. אם העובד לא יודע היכן הוא נמצא, איך ידע לאן הוא רוצה להגיע…??
  • דברו עם העובדים בשוטף, תוודאו שכולם מבינים וכולם בקיאים בנתונים וביעדים. אל תחכו לסוף החודש כדי להסביר למה קיבל רק X ולא Y. גם אם אתם מנהלים שהדלת שלהם תמיד פתוחה, בתקופה זו עדיף פשוט לעקור את הדלת מהצירים שלה…
  • גם בסוף החודש, עם קבלת התמריץ הראשון, תיפגשו עם העובדים, תנתחו את הפרמטרים השונים ותעזרו להציב יעדים לחודש הבא. אל תתנו לעובד להתמודד עם התמריץ הראשון בגפו
  • תקיימו תהליכי בקרה ומדידה על תוצאות המודל. תוודאו שאכן המודל עושה את מה שאמור היה לעשות בשלב התכנון. לא בושה לבצע תיקונים. לפעמים יש דברים שלא תכננו וחזינו בהתחלה. בסופו של דבר החיים חזקים מכל אקסל

לסיכום – לצד החשיבות הגבוהה שיש למודל תמריץ טוב, חשוב תמיד לזכור שהצורך הראשון של העובד אינו כספי (גם לא הצורך השני…). למרות זאת, בבואנו לבצע שינוי משמעותי בשכר של העובד, מחובתנו לנהל זאת בכפפות של משי. אל לנו להתייחס לרכיבי השכר של העובד כבדרך אגב. תכננו נכון, תבנו מודל פשוט, תשקיעו בהטמעה ובבקרה, ואל תשכחו לעדכן את המודל מידי פעם…

 

עוד מאמרים בנושא...

אסטרטגיה

איך לבנות הנהלה שנלחמת איתך – לא בך

מנכ"לים רבים מוצאים את עצמם לבד בזירה – מקבלים החלטות, נושאים באחריות, ולפעמים מרגישים שהצוות הבכיר סביבם… פשוט לא נלחם איתם. במקום הנהלה מגובשת שנאבקת להשיג את אותם יעדים – יש לעיתים איים של אגו, חוסר אמון, וחוסר סנכרון.והשאלה היא לא רק "איך לגייס הנהלה

קרא עוד »
פורום המנכ"לים

איך לסנכרן בין מכירות, שיווק ושירות?

המחלקה שמביאה לקוחות (שיווק), המחלקה שמוכרת להם (מכירות), והמחלקה שאחראית שיישארו (שירות לקוחות) – הן שלוש רגליים של אותו שולחן. אבל בפועל? לעיתים הן פועלות כאילו מדובר בשלוש חברות שונות. חוסר תיאום בין שיווק, מכירות ושירות הוא אחד הגורמים המרכזיים לאובדן הכנסות, תסכול לקוחות ותחושת

קרא עוד »
מנכ"לים - טעויות נפוצות

למה מנכ"לים נכשלים בהובלת חזון ארגוני?

מנהלים בכירים משקיעים שעות – ולעיתים שבועות – בגיבוש חזון ארגוני. ניסוחים מעוררי השראה נכתבים, מופצים למצגות ומוצגים בגאווה בדפי "אודות". אבל בפועל? העובדים לא זוכרים אותו, המנהלים לא פועלים לפיו – והוא נשאר תלוי על הקיר, ריק מתוכן. למה זה קורה? איך יכול להיות

קרא עוד »
אסטרטגיה

מפת OKR למנכ"ל – איך לנהל יעדים חכמים

מנכ"לים רבים מרגישים שהם רצים, פועלים, מגיבים – אך אינם בטוחים אם הארגון באמת נע לכיוון הרצוי. שיטות ניהול קלאסיות כמו תוכניות עבודה שנתיות ומדדים כלכליים לא תמיד מספיקות כדי להניע שינוי או לצמצם פערים בין כוונה לביצוע. כאן נכנס לתמונה מודל OKR – מערכת

קרא עוד »
המומחים של פתרונות

מהרעיון עד אקזיט: המודלים שכל מנכ״ל חייב להכיר – פרק 3 – שלב הניהול

שלב הניהול – Growth & Management Stage לאחר שהעסק עבר את ההקמה, מצא Product-Market Fit והחל לייצר הכנסות, אנו נכנסים לשלב הצמיחה והניהול השוטף. כאן המיקוד עובר לניצול ההזדמנות בקנה מידה, בניית ארגון בר קיימא, ושיפור מתמיד של ביצועים עסקיים. בשלב זה, למנכ"ל ולמנהלי הביניים

קרא עוד »
אסטרטגיה

מהרעיון עד אקזיט: המודלים שכל מנכ״ל חייב להכיר פרק 2 – שלב ההקמה

מבוא בשלב ההקמה, הרעיון קורם עור וגידים לחברה רשומה, צוות קטן, ומוצר ראשוני שמושק ללקוחות. כאן ניצבים האתגרים של מימון, פיתוח מוצר והגעה לשוק. המודלים העסקיים בשלב זה מתמקדים הן באופן המימון והן במודל ההכנסות הראשוני. נציג שני מודלים: מודלי מימון וצמיחה (Bootstrap לעומת הון

קרא עוד »

תוכן עניינים

קבלת פגישת ייעוץ חינם

פורום המנכ"לים

שלח/י אלינו את המאמר

פורום המנכ"לים

העלאת קבצים: פורמט word בלבד