אז המודל יצא לדרך. ישבנו פרטנית עם כל העובדים וטיפלנו בכל ההתנגדויות לשינוי. ווידאנו שאף עובד לא יופתע לראשונה בתלוש השכר, אבל טרם סיימנו.
כעת עלינו להשלים תהליך של הטמעה ובקרה על מנת לוודא שהמודל אכן לוקח אותנו למחוזות אליהם רצינו להגיע מלכתחילה.
יש מספר משימות שעלינו לבצע בדגש לחודשים הראשונים של ההשקה:
- שקיפות, שקיפות ועוד קצת שקיפות. חובה עלינו לשקף לעובדים את סטאטוס העמידה שלהם ביעדים שהוגדרו במודל. מודל טוב זה מודל שמאפשר לעובד להעריך באופן כמעט מדויק כמה כסף יקבל בסוף החודש. הטכנולוגיה של היום מאפשרת לעדכן את העובדים בדוחות אוטומטים, אפליקציות, מסרונים ועוד דרכים רבות ומגוונות. אם העובד לא יודע היכן הוא נמצא, איך ידע לאן הוא רוצה להגיע…??
- דברו עם העובדים בשוטף, תוודאו שכולם מבינים וכולם בקיאים בנתונים וביעדים. אל תחכו לסוף החודש כדי להסביר למה קיבל רק X ולא Y. גם אם אתם מנהלים שהדלת שלהם תמיד פתוחה, בתקופה זו עדיף פשוט לעקור את הדלת מהצירים שלה…
- גם בסוף החודש, עם קבלת התמריץ הראשון, תיפגשו עם העובדים, תנתחו את הפרמטרים השונים ותעזרו להציב יעדים לחודש הבא. אל תתנו לעובד להתמודד עם התמריץ הראשון בגפו
- תקיימו תהליכי בקרה ומדידה על תוצאות המודל. תוודאו שאכן המודל עושה את מה שאמור היה לעשות בשלב התכנון. לא בושה לבצע תיקונים. לפעמים יש דברים שלא תכננו וחזינו בהתחלה. בסופו של דבר החיים חזקים מכל אקסל
לסיכום – לצד החשיבות הגבוהה שיש למודל תמריץ טוב, חשוב תמיד לזכור שהצורך הראשון של העובד אינו כספי (גם לא הצורך השני…). למרות זאת, בבואנו לבצע שינוי משמעותי בשכר של העובד, מחובתנו לנהל זאת בכפפות של משי. אל לנו להתייחס לרכיבי השכר של העובד כבדרך אגב. תכננו נכון, תבנו מודל פשוט, תשקיעו בהטמעה ובבקרה, ואל תשכחו לעדכן את המודל מידי פעם…
עוד מאמרים בנושא...

שי פרץ מנכ"ל ראלקו אנרגיה
שי פרץ מנכ"ל ראלקו אנרגיר בע"מ שם ושם משפחה: שי פרץ השכלה: MBA מנהל עסקים / MA מנהל ציבורי / LLB משפטים / PMP ניהול פרויקטים / קורס דירקטורים חברה: ראלקו אנרגיה אתר: www.ralcoenergy.co.il תפקיד: מנכ"ל משפט מפתח וְאָהַבְתָּ לְרֵעֲךָ כָּמוֹךָ הדרך לתפקיד לא קפצתי ישירות לכיסא המנכ״ל. צמחתי מלמטה ועשיתי את

פיילוטים מהירים (Fail Fast) – ניסוי רעיונות בהשקעה קטנה
בעולם שבו החדשנות מתקדמת בקצב מהיר והשווקים משתנים תוך שבועות, מנכ״לים נדרשים לפתח יכולת ניסוי ולמידה מהירה. המושג Fail Fast (“להיכשל מהר”) אינו מעודד כישלון – אלא מציע לנהל ניסויים קטנים, זולים ומהירים כדי לזהות מוקדם מה עובד ומה לא. זהו כלי מרכזי ביישום ניהול

תכנון תרחישים (Scenario Planning) – בניית שלושה תרחישים מקבילים
תכנון תרחישים (Scenario Planning) – ניהול גמיש בעידן אי־ודאות מבוא בעידן של תנודתיות גבוהה ושינויים מואצים, ארגונים נדרשים להחליף תחזית יחידה במבט רב־מסלולי. במקום לשאול “מה יקרה?”, שואלים “מה נעשה אם זה יקרה?”. כאן נכנס לתוקף תכנון תרחישים: מתודולוגיה שמנסחת שלושה עולמות אפשריים – תרחיש

דו"חות BI בזמן אמת – בקרה רציפה והחלטות חכמות
בעולם שבו קצב קבלת ההחלטות גובר על קצב איסוף הנתונים, ארגונים שאינם פועלים עם דו"חות BI בזמן אמת נשארים מאחור. היכולת לגשת לנתונים עדכניים בכל רגע נתון – על מכירות, תפעול, שכר, לוגיסטיקה או שביעות רצון לקוחות – משנה את כללי המשחק.בעבר, מנהלים נאלצו להמתין

יחידות עסקיות זמניות – צוותי אד־הוק לפרויקטים ייחודיים
בעולם שבו השינויים העסקיים מתרחשים במהירות, ארגונים חייבים לפתח גמישות מבנית. אחת הדרכים היעילות לכך היא הקמת יחידות עסקיות זמניות – צוותי אד־הוק (Ad-Hoc Teams) הנבנים סביב משימה ממוקדת, בעלי תוקף מוגבל בזמן ומטרה ברורה.צוותים כאלה מאפשרים לארגון להגיב מהר, להטמיע חדשנות, לפתור בעיות נקודתיות

Business Model Canvas דינמי – איך בוחנים מחדש את אבני הבניין כל רבעון?
בעולם העסקי של 2025, שבו חוסר ודאות הוא הכלל ולא היוצא מן הכלל, לא מספיק להחזיק מודל עסקי יציב. מנכ"לים נדרשים לכלי ניהולי שמאפשר להם להתאים את האסטרטגיה בזמן אמת. Business Model Canvas – מודל האבחון הפופולרי של אוסטרוולדר ופינייה – הפך לאבן יסוד בניתוח