חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
דף הבית » מאמרים » התמריץ שממריץ – “על שולחן השרטוטים” (פרק 2)

התמריץ שממריץ – “על שולחן השרטוטים” (פרק 2)

אז אחרי שהגדרנו ואפיינו מה אנחנו רוצים להשיג ובאיזו שיטה, ואנחנו יודעים אילו פרמטרים ומדדים אנחנו רוצים לשפר, עוברים לשלב של תכנון ובניית המודלים.

לא טעיתי שכתבתי “מודלים”, מכוון שתמיד מומלץ לגבש 2-3 חלופות שונות, פעולה שעוזרת לחדד את השיטה המועדפת.

בבואנו לבנות את המודל הנבחר, עלינו לבצע את הפעולות הבאות:

  • אנליזה – איסוף כל הנתונים הרלוונטיים לפרמטרים בגינם אנחנו רוצים לתגמל את העובד. יש לקחת בחשבון עונתיות או אירועים אחרים שעלולים להשפיע על המגמה בביצועים
  • קווי תשלום – קבלת החלטות לגבי אופן חישוב הפרמטרים במודל, לדוגמא, קו תשלום ליניארי או מדרגות, תנאי סף וערך מקסימלי (אם יש). ההחלטה צריכה להתקבל לכל פרמטר בנפרד. לא תמיד הגבלת תקרה במדד אחד מתאימה למדד אחר
  • סימולציות ועמידה בתקציב – בניית סימולציות לכל פרמטר בנפרד למול הביצועים בפועל ולמול היעדים על מנת להעריך את תוצאות המודלים הן מהצד של העובדים והן מהצד הכלכלי למול התקציב שהוגדר
  • חלופות – בניית 2-3 חלופות שונות בעזרתן יהיה לנו יותר קל לגבש את המודל הנבחר. לקחת את היתרונות מכל חלופה לגיבוש המודל האופטימלי
  • מרווחים/מפסידים – ניתוח משמעויות ברמת העובד. חייבים להבין מה המשמעות הכלכלית לכל עובד, לוודא שהעובדים שע”פ הסימולציה ירוויחו יותר, אכן זה בגין ביצועים גבוהים וההיפך. אם המודל משפר/מרע משמעותית את התמריץ לעובדים ללא הצדקה למול הביצועים, אזי צריך לחזור לסעיף הראשון
  • פיילוט – אם מדובר ביחידות או מערכים גדולים, מומלץ לבצע פיילוט לקבוצה אחת קטנה על מנת לוודא שאנחנו בכיוון הנכון
  • לבסוף – גיבוש מודל סופי בהתאם לפיילוט (אם היה), קבלת ברכת הדרך מהנהלת הארגון ותכנון שלב ההשקה

בכל התהליך, חשוב מאוד לשתף את הדרג הניהולי של היחידה ולפעמים אף עובדים מובילי דעת קהל. כפי שנלמד בפרקים הבאים, מודל טוב, ככל שיהיה, לא שווה מאום אם תהליך ההטמעה והליווי לא טובים.

 

עוד מאמרים בנושא...

ייעוץ עסקי

חשיפת ההבחנה: 4Ps מול 4Cs באסטרטגיות שיווק

בתחום השיווק ההולך ומתפתח, ההתנגשות בין אסטרטגיות שיווק מסורתיות לבין גישות מודרניות ממוקדות צרכנים עוררה ויכוח סוער בקרב אנשי מקצוע. כאשר עסקים שואפים לרתק את הקהל שלהם בשוק רווי, הקרב בין ה-4Ps הקלאסיים ל-4Cs העכשוויים הפך למוקד התכנון האסטרטגי. דמיינו את זה: התמודדות עם אידיאולוגיות

קרא עוד »
ייעוץ עסקי

מודל 5 כוחות השוק של פורטר לגיבוש אסטרטגיה עסקית

היכנסו למודל חמשת הכוחות של פורטר, מסגרת ג’ורג’נאוט הנערצת על ידי אסטרטגים ברחבי העולם בשל יכולתה חסרת תקדים לפענח את יחסי הגומלין המורכבים של כוחות המעצבים את התחרותיות בתעשייה. תאר לעצמך לקלף את השכבות של בצל אסטרטגי, כל אחד מהם גורם למרכיב חזק המשפיע על

קרא עוד »
אסטרטגיה

מושגי יסוד בניהול אסטרטגי

ניהול אסטרטגי הוא היבט מכריע בכל עסק מצליח. זה כרוך בגיבוש ויישום של אסטרטגיות להשגת יעדים ארגוניים ולהשגת יתרון תחרותי בשוק. בסקירה מקיפה זו, נחקור את המושגים הבסיסיים העומדים בבסיס הניהול האסטרטגי וכיצד הם תורמים להצלחה עסקית. חשיבות התכנון האסטרטגי בעסק תכנון אסטרטגי הוא הבסיס

קרא עוד »
פרסומים

למה 30 מנכ”לים בחברות ציבוריות החליטו שכדאי לחתוך מהתפקיד “דווקא עכשיו”? – פורסם בגלובס

החרפה בקשיים עסקיים, תחושת מיצוי, מאבק שליטה או מכירת הפעילות: בזו אחר זו דיווחו לאחרונה עשרות חברות בורסאיות הפועלות בתחומי הנדל”ן, שירותים, תעשייה ופיננסים על פרידה ממנהליהן הבכירים • ויש גם מי שמעריך שהמלחמה בעזה והשלכותיה, השפיעו על החלטה של חלק מהעוזבים “לחשב מסלול מחדש”…

קרא עוד »
אסטרטגיה

עקוב אחר ההתקדמות עם מדדי KPI ומדדים עיקריים

לפני שנצלול לעולם של מדדי KPI ומדדים, חשוב שתהיה לנו הבנה ברורה של מה הם ולמה הם חשובים. מדדי ביצועים מפתח, או KPI, הם מדדים ניתנים לכימות המסייעים לעסקים לעקוב אחר ההתקדמות שלהם לקראת השגת יעדים ספציפיים. אינדיקטורים אלו מספקים תובנות חשובות לגבי הביצועים והיעילות

קרא עוד »
אסטרטגיה

אסטרטגיות ניהול עסקי לבחינת הזדמנויות בעסקים

בים העצום של מאמצים עסקיים, הצלחה היא לא רק יעד; זהו מסע דינמי שדורש מיקוד בלתי פוסק וניווט אסטרטגי. תארו לעצמכם תרחיש שבו כל החלטה, כל סיכון מחושב וכל רגע של חדשנות מתאימים באופן מושלם להנעת עסק לעבר גבהים שאין שני להם. תחום חידתי זה

קרא עוד »

תוכן עניינים

תוכן עניינים

שלח/י אלינו את המאמר

פורום המנכ"לים

העלאת קבצים: פורמט word בלבד