הגענו למסקנה שאנחנו צריכים לשנות את שיטת התמרוץ של העובדים ביחידה/ארגון שלנו.
בין אם קיים מודל פעיל ובין אם לאו, בניית מודל תמריץ אינו דבר של מה בכך. בין אם רוצים לתגמל אנשי מכירות, שרות, או תפעול, יש המון שאלות שצריך לשאול כדי לנסות ולהגיע למודל האופטימלי שנכון לאותה תקופה, לדוגמא:
- מהי מטרת התמריץ? מהם הפרמטרים אותם אני רוצה לשפר ביחידה/ארגון שמצדיקים תשלום תמריץ מעבר לשכר של העובד?
- איך אני מהדק את הקשר בין המודל ליעדי הארגון?
- מהו גובה התמריץ האפקטיבי לעידוד העובד להשאת הביצועים?
- מהי רמת ההשפעה של העובד על אותם פרמטרים?
- האם להציב תנאי מינימום לקבלת התמריץ? אולי להגביל בתקרה מקסימלית?
- האם אני יודע למדוד את הפרמטרים באופן אובייקטיבי ובשקיפות מלאה על מנת שלא לפגוע באמון של העובד במודל?
- מהי מידת ההשפעה במודל שאני מעוניין לתת למנהל, אם בכלל?
- איך אני בונה את המודל שימריץ לא רק את העובדים הטובים ביחידה וחלילה יגרום לפחות טובים לוותר כבר בתחילת החודש? ואולי דווקא הטובים לא צריכים בכלל תמריץ כדי להיות טובים כי הם פשוט טובים?
- האם אני יודע לשקף לעובד את ביצועיו לאורך כל תקופת המדידה או שאני "מפתיע" אותו בתלוש השכר?
- איך אני בונה את המודל שיהיה אטרקטיבי ולא סטטי כעוד רכיב מהשכר?
- ואולי בכלל לא צריך מודל אלא מנגנון עידוד אחר כמו תחרויות, ליגות, משחקים חברתיים וכד'?
עוד מאמרים בנושא...

המדריך למנכ"ל: בניית תוכנית חומש לצמיחה עסקית
מבוא מנכ"ל מצליח אינו פועל רק מתוך תגובה, אלא מתוך חזון ותכנון ארוך טווח.בעידן שבו שווקים משתנים במהירות, אסטרטגיה ארוכת טווח היא לא מותרות – אלא הכרח.תוכנית חומש היא כלי ניהולי קריטי שמאפשר להנהגה הבכירה להגדיר כיוון, להציב מטרות מדידות ולשמור על עקביות לאורך זמן.

האם מנכ"ל צריך ליווי אישי? ההבדל בין קואצ'ינג, מנטורינג וייעוץ
מבוא בעידן של שינויים מהירים, תחרות גוברת ואתגרים בלתי פוסקים, מנכ"לים נדרשים לקבל החלטות קריטיות, להוביל צוותים מגוונים ולנווט את הארגון לעבר הצלחה.במציאות זו, רבים מהם פונים לליווי אישי כדי לשפר את כישוריהם, לקבל פרספקטיבה חדשה ולהתמודד עם אתגרים מקצועיים ואישיים.אך מהו הליווי המתאים ביותר?

מיתוג מנכ"ל ברשת – למה זה חשוב ואיך עושים את זה נכון
מבוא בעידן שבו הנוכחות הדיגיטלית משפיעה על המוניטין יותר מכל דבר אחר, מנכ"ל שלא נוכח ברשתות החברתיות – פשוט לא קיים.הלקוחות, המשקיעים, העובדים והמתחרים שלך מחפשים אותך. ואם הם לא מוצאים – או מוצאים מעט מדי – אתה מפספס הזדמנות עצומה. האם הם פוגשים דמות

מנכ"ל כמנטור – איך להפוך את החזון האישי לתוכנית פיתוח לעובדים
בעידן שבו עובדים מחפשים משמעות, צמיחה והתפתחות – תפקיד המנכ"ל השתנה. הוא כבר לא רק המנהיג העליון, המחליט, המכוון. הוא גם מנטור. אדם שמנכ"ל מצליח מזהה בו את הפוטנציאל, ומסייע לו לממש אותו – לטובת העובד עצמו, הארגון, והחזון המשותף. אבל איך מחברים בין חזון

מה באמת עוצר מנכ"לים מלהכפיל את הרווחים?
שוק משתנה, רגולציה משתנה, עובדים משתנים – ומנכ"ל אחד, שצריך להתמודד עם הכל.אבל כשמנכ"ל שואל את עצמו: "למה אנחנו לא צומחים כמו שציפינו?" – התשובה לעיתים נמצאת לא בלקוחות, לא בשוק – אלא בפנים. במאמר זה נציג תובנות מתוך עבודת שטח עם מנכ"לים בישראל, שחושפים

חזון ארגוני כבסיס לפעולה – כיצד לבנות חזון שמניע עובדים ולא נותר הצהרה ריקה
מבוא חזון ארגוני הוא אחד הכלים המרכזיים בניהול אסטרטגי. עם זאת, בפועל, רבות מהחברות מגדירות חזון כחלק ממסמך או אתר – מבלי להטמיע אותו בתהליכי העבודה, בתרבות הארגונית או בקבלת ההחלטות. במאמר זה נציג מתודולוגיה מקצועית לבניית חזון אפקטיבי, ניתוח שיטות הטמעה, דוגמאות מהשטח וקריטריונים