חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
דף הבית » מאמרים » התמריץ שממריץ – “הטמעה ובקרה” (פרק 4)

התמריץ שממריץ – “הטמעה ובקרה” (פרק 4)

אז המודל יצא לדרך. ישבנו פרטנית עם כל העובדים וטיפלנו בכל ההתנגדויות לשינוי. ווידאנו שאף עובד לא יופתע לראשונה בתלוש השכר, אבל טרם סיימנו.

כעת עלינו להשלים תהליך של הטמעה ובקרה על מנת לוודא שהמודל אכן לוקח אותנו למחוזות אליהם רצינו להגיע מלכתחילה.

יש מספר משימות שעלינו לבצע בדגש לחודשים הראשונים של ההשקה:

  • שקיפות, שקיפות ועוד קצת שקיפות. חובה עלינו לשקף לעובדים את סטאטוס העמידה שלהם ביעדים שהוגדרו במודל. מודל טוב זה מודל שמאפשר לעובד להעריך באופן כמעט מדויק כמה כסף יקבל בסוף החודש. הטכנולוגיה של היום מאפשרת לעדכן את העובדים בדוחות אוטומטים, אפליקציות, מסרונים ועוד דרכים רבות ומגוונות. אם העובד לא יודע היכן הוא נמצא, איך ידע לאן הוא רוצה להגיע…??
  • דברו עם העובדים בשוטף, תוודאו שכולם מבינים וכולם בקיאים בנתונים וביעדים. אל תחכו לסוף החודש כדי להסביר למה קיבל רק X ולא Y. גם אם אתם מנהלים שהדלת שלהם תמיד פתוחה, בתקופה זו עדיף פשוט לעקור את הדלת מהצירים שלה…
  • גם בסוף החודש, עם קבלת התמריץ הראשון, תיפגשו עם העובדים, תנתחו את הפרמטרים השונים ותעזרו להציב יעדים לחודש הבא. אל תתנו לעובד להתמודד עם התמריץ הראשון בגפו
  • תקיימו תהליכי בקרה ומדידה על תוצאות המודל. תוודאו שאכן המודל עושה את מה שאמור היה לעשות בשלב התכנון. לא בושה לבצע תיקונים. לפעמים יש דברים שלא תכננו וחזינו בהתחלה. בסופו של דבר החיים חזקים מכל אקסל

לסיכום – לצד החשיבות הגבוהה שיש למודל תמריץ טוב, חשוב תמיד לזכור שהצורך הראשון של העובד אינו כספי (גם לא הצורך השני…). למרות זאת, בבואנו לבצע שינוי משמעותי בשכר של העובד, מחובתנו לנהל זאת בכפפות של משי. אל לנו להתייחס לרכיבי השכר של העובד כבדרך אגב. תכננו נכון, תבנו מודל פשוט, תשקיעו בהטמעה ובבקרה, ואל תשכחו לעדכן את המודל מידי פעם…

 

עוד מאמרים בנושא...

אסטרטגיה

חשיפת ESG: המגמה האחרונה בהשקעות לדורות הבאים

בנוף ההשקעות המתפתח ללא הרף, מגמה חדשה צוברת תאוצה בהתמדה, מושכת את תשומת הלב של משקיעים ותיקים ושל בני דור המילניום הטריים כאחד. חשיפת ESG, מושג שפעם היה שוכן בפאתי ההשקעות המיינסטרים, תופס כעת את מרכז הבמה כמגדלור המנחה את החלטות ההשקעה של העתיד. בעוד

קרא עוד »
אסטרטגיה

CSR אחריות תאגידית (Corporate social responsibility)

אחריות חברתית תאגידית (CSR) הוא מושג המתייחס למחויבות של תאגיד לפעול באופן בר-קיימא כלכלית, חברתית וסביבתית. זה כרוך בנטילת אחריות להשפעה של פעילות החברה על מחזיקי עניין שונים, לרבות עובדים, לקוחות, ספקים, קהילות והסביבה. על ידי שילוב אחריות חברתית בפרקטיקות העסקיות שלהן, חברות שואפות לתרום

קרא עוד »
אסטרטגיה

אסטרטגיות חדשניות לניווט באתגרים הגדולים של המנכ”לים

בעולם הסבוך של מנהיגות תאגידית, מנכ”לים ומנהלים בכירים מתמודדים עם אינספור אתגרים שדורשים לא פחות מאסטרטגיות חדשניות כדי לנווט בהצלחה. ככל שהנוף העסקי מתפתח בעיצומם של מיתון כלכלי ואי ודאויות חסרות תקדים, תפקידו של מנכ”ל הופך ליותר ויותר תובעני ורב פנים. כיצד מנהיגים בעלי חזון

קרא עוד »
ייעוץ עסקי

חשיפת ההבחנה: 4Ps מול 4Cs באסטרטגיות שיווק

בתחום השיווק ההולך ומתפתח, ההתנגשות בין אסטרטגיות שיווק מסורתיות לבין גישות מודרניות ממוקדות צרכנים עוררה ויכוח סוער בקרב אנשי מקצוע. כאשר עסקים שואפים לרתק את הקהל שלהם בשוק רווי, הקרב בין ה-4Ps הקלאסיים ל-4Cs העכשוויים הפך למוקד התכנון האסטרטגי. דמיינו את זה: התמודדות עם אידיאולוגיות

קרא עוד »
ייעוץ עסקי

מודל 5 כוחות השוק של פורטר לגיבוש אסטרטגיה עסקית

היכנסו למודל חמשת הכוחות של פורטר, מסגרת ג’ורג’נאוט הנערצת על ידי אסטרטגים ברחבי העולם בשל יכולתה חסרת תקדים לפענח את יחסי הגומלין המורכבים של כוחות המעצבים את התחרותיות בתעשייה. תאר לעצמך לקלף את השכבות של בצל אסטרטגי, כל אחד מהם גורם למרכיב חזק המשפיע על

קרא עוד »
אסטרטגיה

מושגי יסוד בניהול אסטרטגי

ניהול אסטרטגי הוא היבט מכריע בכל עסק מצליח. זה כרוך בגיבוש ויישום של אסטרטגיות להשגת יעדים ארגוניים ולהשגת יתרון תחרותי בשוק. בסקירה מקיפה זו, נחקור את המושגים הבסיסיים העומדים בבסיס הניהול האסטרטגי וכיצד הם תורמים להצלחה עסקית. חשיבות התכנון האסטרטגי בעסק תכנון אסטרטגי הוא הבסיס

קרא עוד »

תוכן עניינים

תוכן עניינים

שלח/י אלינו את המאמר

פורום המנכ"לים

העלאת קבצים: פורמט word בלבד