הגענו למסקנה שאנחנו צריכים לשנות את שיטת התמרוץ של העובדים ביחידה/ארגון שלנו.
בין אם קיים מודל פעיל ובין אם לאו, בניית מודל תמריץ אינו דבר של מה בכך. בין אם רוצים לתגמל אנשי מכירות, שרות, או תפעול, יש המון שאלות שצריך לשאול כדי לנסות ולהגיע למודל האופטימלי שנכון לאותה תקופה, לדוגמא:
- מהי מטרת התמריץ? מהם הפרמטרים אותם אני רוצה לשפר ביחידה/ארגון שמצדיקים תשלום תמריץ מעבר לשכר של העובד?
- איך אני מהדק את הקשר בין המודל ליעדי הארגון?
- מהו גובה התמריץ האפקטיבי לעידוד העובד להשאת הביצועים?
- מהי רמת ההשפעה של העובד על אותם פרמטרים?
- האם להציב תנאי מינימום לקבלת התמריץ? אולי להגביל בתקרה מקסימלית?
- האם אני יודע למדוד את הפרמטרים באופן אובייקטיבי ובשקיפות מלאה על מנת שלא לפגוע באמון של העובד במודל?
- מהי מידת ההשפעה במודל שאני מעוניין לתת למנהל, אם בכלל?
- איך אני בונה את המודל שימריץ לא רק את העובדים הטובים ביחידה וחלילה יגרום לפחות טובים לוותר כבר בתחילת החודש? ואולי דווקא הטובים לא צריכים בכלל תמריץ כדי להיות טובים כי הם פשוט טובים?
- האם אני יודע לשקף לעובד את ביצועיו לאורך כל תקופת המדידה או שאני "מפתיע" אותו בתלוש השכר?
- איך אני בונה את המודל שיהיה אטרקטיבי ולא סטטי כעוד רכיב מהשכר?
- ואולי בכלל לא צריך מודל אלא מנגנון עידוד אחר כמו תחרויות, ליגות, משחקים חברתיים וכד'?
עוד מאמרים בנושא...

5 השאלות שכל מנכ"ל צריך לשאול את עצמו לפני שהוא נכנס לשנת הכספים החדשה
המעבר לשנת כספים חדשה הוא הרבה יותר מאשר רק הגשת תקציב ודוחות. זה ציון דרך אסטרטגי; רגע קריטי לעצור, להרים את הראש מהשגרה השוטפת ולבחון את המסלול שלכם ואת הארגון שאתם מובילים. כ-MVP של החברה, הלחץ לבנות תוכנית מושלמת הוא עצום. אבל האמת היא, שהתוכנית

מדריך מקיף לבניית תקציב 2026: ניתוח, תכנון ותזרים אפקטיבי
כך בונים את התקציב המדויק והחכם ביותר לשנה של אי־וודאות, צמיחה ושינויים גלובליים מבוא בניית תקציב לשנת 2026 היא משימה מאתגרת יותר מאשר בשנים קודמות. העולם העסקי נע בקצב מהיר: טכנולוגיות חדשות נכנסות מדי חודש, עלות כוח אדם ממשיכה לעלות, ריביות עולמיות מייצרות תנודתיות, ורגולציה

מנהיגות טרנספורמטיבית ומודלים מבוססי מחקר לשיפור ביצועי ארגון
מנהיגות טרנספורמטיבית (Transformational Leadership) הפכה בעשור האחרון מאסכולה תיאורטית למודל עבודה מרכזי בחברות מובילות בעולם. אם בעבר מנכ״לים נתפסו בעיקר כמנהלים של משאבים ותהליכים, היום הכותרת שלהם רחבה בהרבה: הם נדרשים להיות מחוללי שינוי, בוני תרבות, מנועי חדשנות ומקור משמעות עבור העובדים ובעלי העניין.במציאות של

דור ההנהלה הבא: הכנה למנכ״לות ולסמנכ״לות צעירות
עידן שבו ארגונים משתנים בקצב מסחרר, עולה צורך מהותי בהכנת דור ההנהלה הבא – דור חדש של מנהלות ומנהלים צעירים שיידעו להוביל, לחדש ולשמר את היציבות הארגונית גם בזמני אי־ודאות. השאלה המרכזית אינה רק מי יהיה המנכ״ל הבא, אלא כיצד מכשירים אותו נכון כבר היום. המאמר מציג

המנכ״ל וה-AI: איך ספקטרום הבינה המלאכותית משנה את תפקיד המנכ״ל בישראל
המנכ״ל וה-AI: איך ספקטרום הבינה המלאכותית משנה את תפקיד המנכ״ל בישראל המנכ״ל וה-AI: איך ספקטרום הבינה המלאכותית משנה את תפקיד המנכ״ל בישראל עד לא מזמן, מנכ״לים בישראל ראו בבינה מלאכותית (AI) תחום טכנולוגי המיועד למפתחים או למדעני נתונים. אך כיום, ה־AI הפך לחלק בלתי נפרד

שקיפות שכר ודירוג שכר בכיר: האם חברות צריכות לחשוף מנגנוני תגמול לבכירים?
שקיפות שכר ודירוג שכר בכיר: האם חברות צריכות לחשוף מנגנוני תגמול לבכירים? שאלת שקיפות השכר של מנהלים בכירים כבר אינה דיון תיאורטי. היא פוגשת היום מנכ״לים, דירקטוריונים ו-HR: רגולציה מתהדקת, ציפיות ESG עולות, ועובדים מבקשים אתיקה ארגונית אמיתית. להלן מסגרת פרקטית: למה עכשיו, מה מרוויחים/מסכנים,