דף הבית » תוכן מקצועי ומחקרי » מאמרים » התמריץ שממריץ – "ההשקה" (פרק 3)

מאמרים חדשים

קטגוריות
ארכיון מאמרים
דצמבר 2025
א ב ג ד ה ו ש
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031  

התמריץ שממריץ – "ההשקה" (פרק 3)

בשעה טובה ומוצלחת יש לנו מודל תמריץ. חשבנו, בנינו, שינינו, החלטנו וקיבלנו את ברכת הדרך מהמנהלים, וכעת צריך לגשת לשלב הבא – הצגת המודל ביחידה.

כפי שציינתי בפרק הקודם, מודל תמריץ, טוב ככל שיהיה, לא יתרום מאום לביצועי החברה, ואף עלול להזיק, אם שלב ההשקה (וגם ההטמעה) לא יבוצע באופן מושלם.

להלן עיקרי הדגשים בשלב זה.

  • הימנעו מפייק ניוז – בניית מודל תמריץ חדש זה לא סוד מדינה. אפשר ומותר "לטפטף" לעובדים שאנחנו "על זה", שיש לנו כוונה לשנות את המודל בכדי לשפר את הביצועים. באופן זה, העובדים לא יכנסו להלם בהצגת המודל ויהיו מרוכזים בתוכן ולא בבוכהלטריה שמסביב
  • מנהלי ביניים כשותפים – במידה וקיים דרג מנהלי ביניים, חייבים להציג את המודל קודם להם (במידה ולא לקחו חלק בתהליך הבנייה) ורק אח"כ לעובדים. כאשר דרג ניהול הביניים רתום ב- 100% לשינוי, תהליך ההטמעה יעבור חלק יותר, המנהלים יוכלו לגשר על הפערים אם יש, ולייצר שקט תעשייתי
  • וואו אפקט – שינוי תמריץ לעובד הוא לא דבר של מה בכך. כל שינוי בכלל ושינוי בשכר בפרט הינו נושא מאוד קריטי לעובדים. אל תתייחסו לכך כבדרך אגב או משהו שאפשר לעדכן בדוא"ל. תשריינו חדר ישיבות, תכינו מצגת יפה, תביאו כיבוד קל ואולי שי קטן לעובדים. שינוי הוא שינוי הוא שינוי
  • הכנה לדיון – תתכוננו היטב לפגישה. תחדדו את המסרים שאתם רוצים להעביר, תדגישו את היתרונות של המודל, את האפשרויות להרוויח יותר, את המשמעות של תמריץ (תגמול על מעל ומעבר) וכד'
  • פרוק מוקשים – סביר להניח ש
    • לא כל העובדים יבינו/יתמכו ברעיון של החלפת המודל. כבר אחרי הצגת המודל לכלל היחידה, תתחילו "לפרק מוקשים". תאתרו את העובדים הקשים לפיצוח ותשבו איתם "אחד על אחד". חייבים "לסגור את הפינה" ולא להשאיר עובדים מתוסכלים להתחרבש בכל מיני מחשבות לא רצויות
    • יחס אישי – הכינו מראש סימולציות אישיות לכל עובד. חשוב מאוד להציג לעובד סימולציה של השכר החדש שלו ואת אפשרויות התמריץ אותם יכול להשיג. בצעו את הסימולציה ע"פ הביצועים העדכניים של העובד שיהיה רלוונטי לתקופת השכר הקרובה
    • הסתגלות – במידה ומדובר בשינוי משמעותי בשכר, ניתן לשקול תקופת הסתגלות של 2-3 חודשים בהם תבטיחו לעובדים שהתמריץ הממוצע שלהם לא יפגע

    שלב ההשקה הינו השלב החשוב ביותר בתהליך. תשקיעו בו זמן, תערכו בהתאם והכינו מראש מענה להתנגדויות. בנוסף, אל תשיקו את המודל לפני שהכנתם תוכנית הטמעה.

     

 

עוד מאמרים בנושא...

AI

ניהול אסטרטגי וצמיחה ארגונית – המדריך המלא למנכ״לים ב־2026

שנת 2026 מציבה בפני מנכ״לים מציאות עסקית מורכבת ומשתנה. שווקים תנודתיים, טכנולוגיות חדשות, תחרות גלובלית, שיבושי רכש ולחצי רווחיות הופכים את קבלת ההחלטות האסטרטגיות ליכולת קריטית. מנכ״ל מצליח נדרש להוביל ארגון חי, מסתגל ודינמי – כזה שמגיב מהר אך גם יודע להתכונן מראש. במאמר הרחב

קרא עוד »
המומחים של פתרונות

ניהול פיננסי, שוק וצמיחה כלכלית: מדריך המנכ״ל לעידן של אי־ודאות

ההנהגה העסקית של השנים האחרונות מאופיינת בחוסר יציבות, תנודות שוק, מחסור בכוח אדם, שינויי רגולציה ומעבר מהיר לכלים דיגיטליים. מנכ״לים נדרשים לנהל ארגונים בתוך מציאות שבה כל החלטה פיננסית עשויה להשפיע על רווחיות, על אמון המשקיעים ועל מיצוב החברה. למרות המורכבות, קיימת דרך מסודרת לנהל

קרא עוד »
AI

מנהיגות אתית, תרבות ארגונית וחברה: תפקיד המנכ״ל בעידן של שקיפות, אחריות ו-AI מתפתח

העולם העסקי של העשור הנוכחי מציב בפני מנכ״לים ומנהלים בכירים אתגר מורכב מאי פעם: כיצד לנהל חברה שמבקשת לצמוח, להתייעל ולהגדיל רווחיות – ובאותו זמן להישאר מחויבת לערכים, לאמינות ולתפיסת מנהיגות אתית. בשנים האחרונות התחזק הציפייה החברתית לכך שארגונים יישאו באחריות לא רק כלכלית אלא

קרא עוד »
מיתוג עסקי

הדרך של מנכ״לים לבנות מותג אישי וארגוני שמוביל צמיחה עסקית

מנכ״לים בעידן הנוכחי פועלים בתוך מציאות מורכבת, תחרותית ומשתנה במהירות. האופן שבו מנהל בכיר מציג את עצמו ואת החברה שלו הפך לאחד הנכסים העסקיים החשובים ביותר. מיתוג אינו רק תפקידו של מחלקת השיווק; הוא מהות ניהולית המשפיעה על אמון, על ביצועים עסקיים ועל יכולת הארגון

קרא עוד »
מדריכים

5 השאלות שכל מנכ"ל צריך לשאול את עצמו לפני שהוא נכנס לשנת הכספים החדשה

המעבר לשנת כספים חדשה הוא הרבה יותר מאשר רק הגשת תקציב ודוחות. זה ציון דרך אסטרטגי; רגע קריטי לעצור, להרים את הראש מהשגרה השוטפת ולבחון את המסלול שלכם ואת הארגון שאתם מובילים. כ-MVP של החברה, הלחץ לבנות תוכנית מושלמת הוא עצום. אבל האמת היא, שהתוכנית

קרא עוד »
פורום המנכ"לים

מדריך מקיף לבניית תקציב 2026: ניתוח, תכנון ותזרים אפקטיבי

כך בונים את התקציב המדויק והחכם ביותר לשנה של אי־וודאות, צמיחה ושינויים גלובליים מבוא בניית תקציב לשנת 2026 היא משימה מאתגרת יותר מאשר בשנים קודמות. העולם העסקי נע בקצב מהיר: טכנולוגיות חדשות נכנסות מדי חודש, עלות כוח אדם ממשיכה לעלות, ריביות עולמיות מייצרות תנודתיות, ורגולציה

קרא עוד »

תוכן עניינים

שלח/י אלינו את המאמר

פורום המנכ"לים

העלאת קבצים: פורמט word בלבד