בשעה טובה ומוצלחת יש לנו מודל תמריץ. חשבנו, בנינו, שינינו, החלטנו וקיבלנו את ברכת הדרך מהמנהלים, וכעת צריך לגשת לשלב הבא – הצגת המודל ביחידה.
כפי שציינתי בפרק הקודם, מודל תמריץ, טוב ככל שיהיה, לא יתרום מאום לביצועי החברה, ואף עלול להזיק, אם שלב ההשקה (וגם ההטמעה) לא יבוצע באופן מושלם.להלן עיקרי הדגשים בשלב זה.
- הימנעו מפייק ניוז – בניית מודל תמריץ חדש זה לא סוד מדינה. אפשר ומותר “לטפטף” לעובדים שאנחנו “על זה”, שיש לנו כוונה לשנות את המודל בכדי לשפר את הביצועים. באופן זה, העובדים לא יכנסו להלם בהצגת המודל ויהיו מרוכזים בתוכן ולא בבוכהלטריה שמסביב
- מנהלי ביניים כשותפים – במידה וקיים דרג מנהלי ביניים, חייבים להציג את המודל קודם להם (במידה ולא לקחו חלק בתהליך הבנייה) ורק אח”כ לעובדים. כאשר דרג ניהול הביניים רתום ב- 100% לשינוי, תהליך ההטמעה יעבור חלק יותר, המנהלים יוכלו לגשר על הפערים אם יש, ולייצר שקט תעשייתי
- וואו אפקט – שינוי תמריץ לעובד הוא לא דבר של מה בכך. כל שינוי בכלל ושינוי בשכר בפרט הינו נושא מאוד קריטי לעובדים. אל תתייחסו לכך כבדרך אגב או משהו שאפשר לעדכן בדוא”ל. תשריינו חדר ישיבות, תכינו מצגת יפה, תביאו כיבוד קל ואולי שי קטן לעובדים. שינוי הוא שינוי הוא שינוי
- הכנה לדיון – תתכוננו היטב לפגישה. תחדדו את המסרים שאתם רוצים להעביר, תדגישו את היתרונות של המודל, את האפשרויות להרוויח יותר, את המשמעות של תמריץ (תגמול על מעל ומעבר) וכד’
- פרוק מוקשים – סביר להניח ש
- לא כל העובדים יבינו/יתמכו ברעיון של החלפת המודל. כבר אחרי הצגת המודל לכלל היחידה, תתחילו “לפרק מוקשים”. תאתרו את העובדים הקשים לפיצוח ותשבו איתם “אחד על אחד”. חייבים “לסגור את הפינה” ולא להשאיר עובדים מתוסכלים להתחרבש בכל מיני מחשבות לא רצויות
- יחס אישי – הכינו מראש סימולציות אישיות לכל עובד. חשוב מאוד להציג לעובד סימולציה של השכר החדש שלו ואת אפשרויות התמריץ אותם יכול להשיג. בצעו את הסימולציה ע”פ הביצועים העדכניים של העובד שיהיה רלוונטי לתקופת השכר הקרובה
- הסתגלות – במידה ומדובר בשינוי משמעותי בשכר, ניתן לשקול תקופת הסתגלות של 2-3 חודשים בהם תבטיחו לעובדים שהתמריץ הממוצע שלהם לא יפגע
שלב ההשקה הינו השלב החשוב ביותר בתהליך. תשקיעו בו זמן, תערכו בהתאם והכינו מראש מענה להתנגדויות. בנוסף, אל תשיקו את המודל לפני שהכנתם תוכנית הטמעה.
עוד מאמרים בנושא...
עושים סדר בעסק! 10 עצות לבדיקת הסדר בעסק
איך לעשות סדר בעסק? עסקים קטנים נמצאים תמיד במרוץ ה”שוטף” ומתקשים לעצור אך לעיתים הדבר קריטי לקיומו של העסק. המאמר נכתב ע”י מנהל ליווי עסקי במעוף. אחד האתגרים החשובים של העסקים הקטנים הוא כיצד, מתי ואיך לעשות סדר בעסק. העסקים קטנים הנמצאים תמיד במרוץ של
נבחרת העסקים של ניר דובדבני – תוכנית שידורי לייב עם צוות היועצים והשותפים שלנו – נכון ל29.11.23
ממשיכים לסבב שני בכל הכח עם צוות היועצים האלופים שלנו! על מנת לספק לכם כל ערך אפשרי בתחום העיסקי ובכדי לעזור לכולכם לצלוח את התקופה הזו במינימום נזקים עסקיים וכלכליים. להלן לו”ז הלייבים של יועצי החברה, עד לסוף החודש. מזכיר,שהלייבים יתקיימו בעמוד שלי ושל אלון
מדריך לעצמאים ובעלי עסקים בתקופת מלחמת חרבות ברזל
פיצוי על נזקים שנגרמו לעסקים בעלי עסקים שנגרם להם נזק בגין הפסד או מניעת רווח עקב מלחמה חרבות ברזל (נזק עקיף) עשויים להיות זכאים למענק המשכיות עסקית מרשות המסים. המענק ישולם רק לעסקים שהגישו דו”חות תקופתיים למע”מ לחודשים ספטמבר ואוקטובר 2023 ומנהלים פנקסים כדין. למידע
רואי חשבון ויועצי מס יוכלו לפרוס תשלומים למס הכנסה ומס ערך מוסף עבור לקוחותיהם ללא אישור מראש
על מנת להקל על ציבור המייצגים והעסקים, החליט מנהל רשות המסים, מר שי אהרונוביץ, להודיע על הרחבת האפשרות לביצוע פריסות תשלומים באמצעות מייצגים המקושרים לשע”מ בהרשאה לחיוב חשבון, ללא צורך בקבלת אישור מראש והגעה פיזית למשרדי הרשות. במערכת המייצגים של מס הכנסה – תתווסף האפשרות לבצע
משרד הכלכלה והתעשייה מציג את תמונת המשק, בשבוע השישי למבצע חרבות ברזל.
משרד הכלכלה והתעשייה מציג את תמונת המשק, בשבוע השישי למבצע חרבות ברזל. משרד הכלכלה והתעשייה אמון על שמירת הרציפות התפקודית של המשק בשעת חירום, בתוך כך שוק התעסוקה, אספקת המזון השוטפת ומוצרי בסיס, פעילות התעשייה והעסקים, היבוא לישראל ויצוא ממנה ועוד. הנתונים אותם איגם משרד
ניהול אסטרטגי של משאבי אנוש: ניווט את האתגרים של תקופת מלחמה בביטחון
האתגרים הייחודיים של ניהול משאבי אנוש בזמן מלחמה בתקופות מלחמה, ניהול משאבי אנוש מתמודד עם סט ייחודי של אתגרים הדורשים פתרונות חדשניים וחשיבה אסטרטגית. הדחיפות והאופי הגבוה של האבטחה בזמן מלחמה דורשים מאנשי משאבי אנוש להתאים את שיטות העבודה שלהם כדי להבטיח את ההצלחה והישרדות