Search
Close this search box.
דף הבית » מאמרים » התמריץ שממריץ – “ההשקה” (פרק 3)

התמריץ שממריץ – “ההשקה” (פרק 3)

בשעה טובה ומוצלחת יש לנו מודל תמריץ. חשבנו, בנינו, שינינו, החלטנו וקיבלנו את ברכת הדרך מהמנהלים, וכעת צריך לגשת לשלב הבא – הצגת המודל ביחידה.

כפי שציינתי בפרק הקודם, מודל תמריץ, טוב ככל שיהיה, לא יתרום מאום לביצועי החברה, ואף עלול להזיק, אם שלב ההשקה (וגם ההטמעה) לא יבוצע באופן מושלם.

להלן עיקרי הדגשים בשלב זה.

  • הימנעו מפייק ניוז – בניית מודל תמריץ חדש זה לא סוד מדינה. אפשר ומותר “לטפטף” לעובדים שאנחנו “על זה”, שיש לנו כוונה לשנות את המודל בכדי לשפר את הביצועים. באופן זה, העובדים לא יכנסו להלם בהצגת המודל ויהיו מרוכזים בתוכן ולא בבוכהלטריה שמסביב
  • מנהלי ביניים כשותפים – במידה וקיים דרג מנהלי ביניים, חייבים להציג את המודל קודם להם (במידה ולא לקחו חלק בתהליך הבנייה) ורק אח”כ לעובדים. כאשר דרג ניהול הביניים רתום ב- 100% לשינוי, תהליך ההטמעה יעבור חלק יותר, המנהלים יוכלו לגשר על הפערים אם יש, ולייצר שקט תעשייתי
  • וואו אפקט – שינוי תמריץ לעובד הוא לא דבר של מה בכך. כל שינוי בכלל ושינוי בשכר בפרט הינו נושא מאוד קריטי לעובדים. אל תתייחסו לכך כבדרך אגב או משהו שאפשר לעדכן בדוא”ל. תשריינו חדר ישיבות, תכינו מצגת יפה, תביאו כיבוד קל ואולי שי קטן לעובדים. שינוי הוא שינוי הוא שינוי
  • הכנה לדיון – תתכוננו היטב לפגישה. תחדדו את המסרים שאתם רוצים להעביר, תדגישו את היתרונות של המודל, את האפשרויות להרוויח יותר, את המשמעות של תמריץ (תגמול על מעל ומעבר) וכד’
  • פרוק מוקשים – סביר להניח ש
    • לא כל העובדים יבינו/יתמכו ברעיון של החלפת המודל. כבר אחרי הצגת המודל לכלל היחידה, תתחילו “לפרק מוקשים”. תאתרו את העובדים הקשים לפיצוח ותשבו איתם “אחד על אחד”. חייבים “לסגור את הפינה” ולא להשאיר עובדים מתוסכלים להתחרבש בכל מיני מחשבות לא רצויות
    • יחס אישי – הכינו מראש סימולציות אישיות לכל עובד. חשוב מאוד להציג לעובד סימולציה של השכר החדש שלו ואת אפשרויות התמריץ אותם יכול להשיג. בצעו את הסימולציה ע”פ הביצועים העדכניים של העובד שיהיה רלוונטי לתקופת השכר הקרובה
    • הסתגלות – במידה ומדובר בשינוי משמעותי בשכר, ניתן לשקול תקופת הסתגלות של 2-3 חודשים בהם תבטיחו לעובדים שהתמריץ הממוצע שלהם לא יפגע

    שלב ההשקה הינו השלב החשוב ביותר בתהליך. תשקיעו בו זמן, תערכו בהתאם והכינו מראש מענה להתנגדויות. בנוסף, אל תשיקו את המודל לפני שהכנתם תוכנית הטמעה.

     

 

עוד מאמרים בנושא...

למידה ארגונית

מיינדפולנס למנכ”לים

במרדף הבלתי פוסק אחר הצלחה, מנהיגים מודרניים מוצאים את עצמם לעתים קרובות מנווטים בנוף כאוטי מלא באתגרים, החלטות ודרישה הולכת וגוברת לחדשנות. בתוך מערבולת האחריות, המושג מיינדפולנס הופיע כמגדלור של בהירות ומיקוד, ומציע למנהלים כלי רב עוצמה לנווט בים הסוער של מנהיגות. תארו לעצמכם מנכ”ל

קרא עוד »
למידה ארגונית

טעויות נפוצות של מנכ”לים – טעות מס’ 4 קיבעון מנטלי

בעולם של מנהיגות תאגידית בעלת סיכון גבוה, שבו להחלטות משקל עצום ותוצאות יכולות לעצב את מהלך של תעשיות שלמות, תפקידו של מנכ”ל זוכה להערכה ולבדיקה. ככוח המניע מאחורי החזון והאסטרטגיה של החברה, מנכ”לים מוצאים את עצמם לעתים קרובות מנווטים בנוף מורכב רצוף אתגרים ומלכודות. בין

קרא עוד »
חרבות ברזל

יומן עדכונים מלחמת חרבות ברזל

עדכונים שוטפים תאריך העדכון 03.07.2024 עלה לאוויר הגבלת שכר טרחה על טיפול בתביעת תגמולים לפדויי שבי ולמשפחות של חטופים ונעדרים 23.05.2024 עלה לאוויר פיצוי למעסיקים ששילמו הפרשות סוציאליות עבור עובדיהם בתקופת שירות המילואים במלחמת חרבות ברזל 20.05.2024 עלה לאוויר פיצוי לבעלי עסקים ששירתו במילואים במהלך מלחמת חרבות ברזל

קרא עוד »
למידה ארגונית

טעויות נפוצות של מנכ”לים – טעות מס’ 3 שקיפות

החשיבות של שקיפות מנכ”ל בעסקים מודרניים שקיפות הפכה למילת באזז בעולם העסקים, ולא בכדי. בחברה המהירה והמקושרת של היום, עובדים ובעלי עניין דורשים יותר פתיחות מהמנהיגים שלהם. מנכ”לים שמאמצים שקיפות לא רק בונים אמון ונאמנות, אלא הם גם מכינים את עצמם להצלחה ארוכת טווח. כאשר

קרא עוד »
למידה ארגונית

טעויות נפוצות של מנכ”לים – טעות מס’ 2 לעבוד ללא דוחות בקרה ומעקב

בריקוד המורכב של פעולות עסקיות, התעלמות אפילו מהפרט הקטן ביותר עלולה להוביל לתוצאות מונומנטליות. היום, אנו מתעמקים בלב הפיקוח הארגוני, מאירים אור על “טעות מספר 2 – עבודה ללא דוחות בקרה וניטור”. דמיינו את זה: חברה שוקקת שבה מתקבלות החלטות, אסטרטגיות מיושמות, ובכל זאת חסר

קרא עוד »
למידה ארגונית

טעויות נפוצות של מנכ”לים – טעות מס’ 1 ביצוע משימות במקום העובדים

הכרה בחשיבות הייצוג במנהיגות בעולם המגוון והמכיל של היום, אי אפשר להפריז בהכרה בחשיבות הייצוג במנהיגות. חיוני לארגונים שיהיו מנהיגים המשקפים את המגוון של כוח העבודה ובסיס הלקוחות שלהם. כאשר עובדים רואים אנשים שנראים כמוהם בעמדות כוח, זה מעביר מסר רב עוצמה שהקול שלהם מוערך

קרא עוד »

תוכן עניינים

תוכן עניינים

קבלת פגישת ייעוץ חינם

פורום המנכ"לים

שלח/י אלינו את המאמר

פורום המנכ"לים

העלאת קבצים: פורמט word בלבד