בשעה טובה ומוצלחת יש לנו מודל תמריץ. חשבנו, בנינו, שינינו, החלטנו וקיבלנו את ברכת הדרך מהמנהלים, וכעת צריך לגשת לשלב הבא – הצגת המודל ביחידה.
כפי שציינתי בפרק הקודם, מודל תמריץ, טוב ככל שיהיה, לא יתרום מאום לביצועי החברה, ואף עלול להזיק, אם שלב ההשקה (וגם ההטמעה) לא יבוצע באופן מושלם.להלן עיקרי הדגשים בשלב זה.
- הימנעו מפייק ניוז – בניית מודל תמריץ חדש זה לא סוד מדינה. אפשר ומותר "לטפטף" לעובדים שאנחנו "על זה", שיש לנו כוונה לשנות את המודל בכדי לשפר את הביצועים. באופן זה, העובדים לא יכנסו להלם בהצגת המודל ויהיו מרוכזים בתוכן ולא בבוכהלטריה שמסביב
- מנהלי ביניים כשותפים – במידה וקיים דרג מנהלי ביניים, חייבים להציג את המודל קודם להם (במידה ולא לקחו חלק בתהליך הבנייה) ורק אח"כ לעובדים. כאשר דרג ניהול הביניים רתום ב- 100% לשינוי, תהליך ההטמעה יעבור חלק יותר, המנהלים יוכלו לגשר על הפערים אם יש, ולייצר שקט תעשייתי
- וואו אפקט – שינוי תמריץ לעובד הוא לא דבר של מה בכך. כל שינוי בכלל ושינוי בשכר בפרט הינו נושא מאוד קריטי לעובדים. אל תתייחסו לכך כבדרך אגב או משהו שאפשר לעדכן בדוא"ל. תשריינו חדר ישיבות, תכינו מצגת יפה, תביאו כיבוד קל ואולי שי קטן לעובדים. שינוי הוא שינוי הוא שינוי
- הכנה לדיון – תתכוננו היטב לפגישה. תחדדו את המסרים שאתם רוצים להעביר, תדגישו את היתרונות של המודל, את האפשרויות להרוויח יותר, את המשמעות של תמריץ (תגמול על מעל ומעבר) וכד'
- פרוק מוקשים – סביר להניח ש
- לא כל העובדים יבינו/יתמכו ברעיון של החלפת המודל. כבר אחרי הצגת המודל לכלל היחידה, תתחילו "לפרק מוקשים". תאתרו את העובדים הקשים לפיצוח ותשבו איתם "אחד על אחד". חייבים "לסגור את הפינה" ולא להשאיר עובדים מתוסכלים להתחרבש בכל מיני מחשבות לא רצויות
- יחס אישי – הכינו מראש סימולציות אישיות לכל עובד. חשוב מאוד להציג לעובד סימולציה של השכר החדש שלו ואת אפשרויות התמריץ אותם יכול להשיג. בצעו את הסימולציה ע"פ הביצועים העדכניים של העובד שיהיה רלוונטי לתקופת השכר הקרובה
- הסתגלות – במידה ומדובר בשינוי משמעותי בשכר, ניתן לשקול תקופת הסתגלות של 2-3 חודשים בהם תבטיחו לעובדים שהתמריץ הממוצע שלהם לא יפגע
שלב ההשקה הינו השלב החשוב ביותר בתהליך. תשקיעו בו זמן, תערכו בהתאם והכינו מראש מענה להתנגדויות. בנוסף, אל תשיקו את המודל לפני שהכנתם תוכנית הטמעה.
עוד מאמרים בנושא...

שיווק מול יחסי ציבור – מה באמת בונה מותג לאורך זמן?
מבוא שיווק ויחסי ציבור נתפסים לעיתים כשני ערוצים מקבילים, אך בפועל – אלו שתי גישות שונות לגמרי לבניית אמון, נראות והשפעה.בעולם שבו כל מותג מתחרה על תשומת הלב, השאלה שצריכה להישאל היא:מה באמת שווה יותר לאורך זמן – קמפיין ממומן או אזכור חיובי בעיתון? ההבדל

מיתוג אישי למנכ"ל – לא פרסומת, אלא מנהיגות
בעולם עסקי המבוסס על מידע פתוח, שקיפות וחשיפה תמידית ברשתות החברתיות, הנראות הדיגיטלית של מנכ"ל אינה עוד פריבילגיה – אלא הכרח מנהיגותי. כל משקיע, לקוח או מועמד לעבודה מחפש אותך בגוגל עוד לפני הפגישה הראשונה. מה שהוא רואה, משפיע על האמון, הרושם – ולעיתים גם

למה מנהיגים גדולים לא מחפשים את ההחלטה הנכונה – אלא את ההחלטה הטובה דיה
בעידן של שפע מידע, ניתוחים אנליטיים ואינסוף דעות, רבים ממנכ"לי החברות שואפים לקבל את "ההחלטה הנכונה". אך האם באמת קיימת החלטה כזו? מנהיגים אפקטיביים מבינים שדווקא החתירה להחלטה הטובה ביותר עלולה לשתק תהליך קבלת החלטות. מאמר זה מציע שינוי פרדיגמה: לבחור בהחלטה הטובה "מספיק" –

המדריך למנכ"ל: בניית תוכנית חומש לצמיחה עסקית
מבוא מנכ"ל מצליח אינו פועל רק מתוך תגובה, אלא מתוך חזון ותכנון ארוך טווח.בעידן שבו שווקים משתנים במהירות, אסטרטגיה ארוכת טווח היא לא מותרות – אלא הכרח.תוכנית חומש היא כלי ניהולי קריטי שמאפשר להנהגה הבכירה להגדיר כיוון, להציב מטרות מדידות ולשמור על עקביות לאורך זמן.

האם מנכ"ל צריך ליווי אישי? ההבדל בין קואצ'ינג, מנטורינג וייעוץ
מבוא בעידן של שינויים מהירים, תחרות גוברת ואתגרים בלתי פוסקים, מנכ"לים נדרשים לקבל החלטות קריטיות, להוביל צוותים מגוונים ולנווט את הארגון לעבר הצלחה.במציאות זו, רבים מהם פונים לליווי אישי כדי לשפר את כישוריהם, לקבל פרספקטיבה חדשה ולהתמודד עם אתגרים מקצועיים ואישיים.אך מהו הליווי המתאים ביותר?

מיתוג מנכ"ל ברשת – למה זה חשוב ואיך עושים את זה נכון
מבוא בעידן שבו הנוכחות הדיגיטלית משפיעה על המוניטין יותר מכל דבר אחר, מנכ"ל שלא נוכח ברשתות החברתיות – פשוט לא קיים.הלקוחות, המשקיעים, העובדים והמתחרים שלך מחפשים אותך. ואם הם לא מוצאים – או מוצאים מעט מדי – אתה מפספס הזדמנות עצומה. האם הם פוגשים דמות