מאמרים חדשים

ארכיון מאמרים
ספטמבר 2025
א ב ג ד ה ו ש
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930  

התמריץ שממריץ – "ההשקה" (פרק 3)

בשעה טובה ומוצלחת יש לנו מודל תמריץ. חשבנו, בנינו, שינינו, החלטנו וקיבלנו את ברכת הדרך מהמנהלים, וכעת צריך לגשת לשלב הבא – הצגת המודל ביחידה.

כפי שציינתי בפרק הקודם, מודל תמריץ, טוב ככל שיהיה, לא יתרום מאום לביצועי החברה, ואף עלול להזיק, אם שלב ההשקה (וגם ההטמעה) לא יבוצע באופן מושלם.

להלן עיקרי הדגשים בשלב זה.

  • הימנעו מפייק ניוז – בניית מודל תמריץ חדש זה לא סוד מדינה. אפשר ומותר "לטפטף" לעובדים שאנחנו "על זה", שיש לנו כוונה לשנות את המודל בכדי לשפר את הביצועים. באופן זה, העובדים לא יכנסו להלם בהצגת המודל ויהיו מרוכזים בתוכן ולא בבוכהלטריה שמסביב
  • מנהלי ביניים כשותפים – במידה וקיים דרג מנהלי ביניים, חייבים להציג את המודל קודם להם (במידה ולא לקחו חלק בתהליך הבנייה) ורק אח"כ לעובדים. כאשר דרג ניהול הביניים רתום ב- 100% לשינוי, תהליך ההטמעה יעבור חלק יותר, המנהלים יוכלו לגשר על הפערים אם יש, ולייצר שקט תעשייתי
  • וואו אפקט – שינוי תמריץ לעובד הוא לא דבר של מה בכך. כל שינוי בכלל ושינוי בשכר בפרט הינו נושא מאוד קריטי לעובדים. אל תתייחסו לכך כבדרך אגב או משהו שאפשר לעדכן בדוא"ל. תשריינו חדר ישיבות, תכינו מצגת יפה, תביאו כיבוד קל ואולי שי קטן לעובדים. שינוי הוא שינוי הוא שינוי
  • הכנה לדיון – תתכוננו היטב לפגישה. תחדדו את המסרים שאתם רוצים להעביר, תדגישו את היתרונות של המודל, את האפשרויות להרוויח יותר, את המשמעות של תמריץ (תגמול על מעל ומעבר) וכד'
  • פרוק מוקשים – סביר להניח ש
    • לא כל העובדים יבינו/יתמכו ברעיון של החלפת המודל. כבר אחרי הצגת המודל לכלל היחידה, תתחילו "לפרק מוקשים". תאתרו את העובדים הקשים לפיצוח ותשבו איתם "אחד על אחד". חייבים "לסגור את הפינה" ולא להשאיר עובדים מתוסכלים להתחרבש בכל מיני מחשבות לא רצויות
    • יחס אישי – הכינו מראש סימולציות אישיות לכל עובד. חשוב מאוד להציג לעובד סימולציה של השכר החדש שלו ואת אפשרויות התמריץ אותם יכול להשיג. בצעו את הסימולציה ע"פ הביצועים העדכניים של העובד שיהיה רלוונטי לתקופת השכר הקרובה
    • הסתגלות – במידה ומדובר בשינוי משמעותי בשכר, ניתן לשקול תקופת הסתגלות של 2-3 חודשים בהם תבטיחו לעובדים שהתמריץ הממוצע שלהם לא יפגע

    שלב ההשקה הינו השלב החשוב ביותר בתהליך. תשקיעו בו זמן, תערכו בהתאם והכינו מראש מענה להתנגדויות. בנוסף, אל תשיקו את המודל לפני שהכנתם תוכנית הטמעה.

     

 

עוד מאמרים בנושא...

פורום המנכ"לים

מנכ"ל בעולם שבו AI מקבל החלטות – מה נשאר לתפקיד האנושי?

בינה מלאכותית (Artificial Intelligence) משנה את כללי המשחק העסקי. אם בעבר היא שימשה ככלי עזר לניתוח נתונים ותהליכים, כיום היא כבר חודרת לעומקם של תהליכי קבלת החלטות ברמת הנהלות ומועצות מנהלים. מנכ"לים מוצאים עצמם יושבים לצד אלגוריתמים שממליצים על אסטרטגיות, מציעים מהלכים תפעוליים ומנבאים מגמות

קרא עוד »
פורום המנכ"לים

חזון מנכ״ל – לא רק משפט יפה: כיצד להפוך אותו לפעולה יומיומית

בעולם העסקי המודרני, שבו השינויים מהירים והסביבה תחרותית מתמיד, חזון מנכ"ל הוא לא רק מסמך הצהרתי אלא כלי ניהול אסטרטגי חיוני. הוא קובע את הכיוון, מעצב את התרבות הארגונית ומעניק משמעות לעבודה היומיומית של כל עובד. כאשר החזון מוגדר היטב ומוטמע בתהליכי העבודה, הוא הופך

קרא עוד »
מאמרים

קבלת החלטות מושכלת: להתגבר על הטיות קוגניטיביות בפסגה

בעידן העסקי הדינמי של היום, שבו השינויים מתרחשים בקצב מהיר והמידע זורם מכל כיוון, היכולת לקבל החלטות מושכלות היא אחת המיומנויות החשובות ביותר למנהלים בכירים ומנכ"לים. למעשה, הבדל קטן בתהליך קבלת ההחלטות עשוי להוביל להצלחה אדירה או לכישלון משמעותי. עם זאת, גם המנהיגים המנוסים ביותר

קרא עוד »
פורום המנכ"לים

הקפיצה הבאה של מנכ"לים: מיעילות לרלוונטיות

המאה ה־21 לא דורשת ממנכ"לים להיות רק חכמים ומהירים – היא דורשת מהם להיות רלוונטיים. מנהיגים שהצטיינו בעבר באופטימיזציה, ניהול מדדים וקיצוץ עלויות, מוצאים עצמם כעת מול אתגר חדש: להבין אנשים, להוביל שינוי, לעורר השראה, ולבנות ארגונים שמוכנים לבלתי צפוי. השאלה שמובילה את המאמר הזה:

קרא עוד »
המומחים של פתרונות

האם יש דבר כזה 'נוסחת הצלחה ישראלית'? מיתוסים מול נתונים

מבוא בתוך עולם גלובלי של מודלים עסקיים, תרשימי זרימה ושיטות ניהול ממוסדות, מתבלטת תופעה ייחודית: הצלחות עסקיות ישראליות שמתעקשות לא להיכנס לתבנית. מדינת ישראל, על אף גודלה הקטן ואתגריה הביטחוניים והחברתיים, ממשיכה להצמיח מנכ"לים, יזמים וחברות פורצות דרך. השאלה המתבקשת היא: האם קיימת באמת "נוסחת

קרא עוד »
פורום המנכ"לים

המעבר מ‎־Hero Leadership ל‎־Network Leadership: למי אתה באמת צריך להקשיב במשבר?

בשעת משבר, המנהיגות נבחנת. לעיתים קרובות מדי, האינסטינקט הראשון של מנכ"לים ומנהיגים הוא לשוב ולחפש את "הגיבור הבודד" – אותו אדם כריזמטי שיכול להחליט מהר, להוביל את כולם קדימה ולשדר ביטחון. מודל זה, המכונה Hero Leadership, היה במשך עשורים עמוד התווך של התיאוריה הניהולית המסורתית.

קרא עוד »

תוכן עניינים

קבלת פגישת ייעוץ חינם

פורום המנכ"לים

שלח/י אלינו את המאמר

פורום המנכ"לים

העלאת קבצים: פורמט word בלבד