חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
חיפוש
סגור את תיבת החיפוש
דף הבית » מאמרים » התמריץ שממריץ – "ההשקה" (פרק 3)

מאמרים חדשים

ארכיון מאמרים
מאי 2025
א ב ג ד ה ו ש
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

התמריץ שממריץ – "ההשקה" (פרק 3)

בשעה טובה ומוצלחת יש לנו מודל תמריץ. חשבנו, בנינו, שינינו, החלטנו וקיבלנו את ברכת הדרך מהמנהלים, וכעת צריך לגשת לשלב הבא – הצגת המודל ביחידה.

כפי שציינתי בפרק הקודם, מודל תמריץ, טוב ככל שיהיה, לא יתרום מאום לביצועי החברה, ואף עלול להזיק, אם שלב ההשקה (וגם ההטמעה) לא יבוצע באופן מושלם.

להלן עיקרי הדגשים בשלב זה.

  • הימנעו מפייק ניוז – בניית מודל תמריץ חדש זה לא סוד מדינה. אפשר ומותר "לטפטף" לעובדים שאנחנו "על זה", שיש לנו כוונה לשנות את המודל בכדי לשפר את הביצועים. באופן זה, העובדים לא יכנסו להלם בהצגת המודל ויהיו מרוכזים בתוכן ולא בבוכהלטריה שמסביב
  • מנהלי ביניים כשותפים – במידה וקיים דרג מנהלי ביניים, חייבים להציג את המודל קודם להם (במידה ולא לקחו חלק בתהליך הבנייה) ורק אח"כ לעובדים. כאשר דרג ניהול הביניים רתום ב- 100% לשינוי, תהליך ההטמעה יעבור חלק יותר, המנהלים יוכלו לגשר על הפערים אם יש, ולייצר שקט תעשייתי
  • וואו אפקט – שינוי תמריץ לעובד הוא לא דבר של מה בכך. כל שינוי בכלל ושינוי בשכר בפרט הינו נושא מאוד קריטי לעובדים. אל תתייחסו לכך כבדרך אגב או משהו שאפשר לעדכן בדוא"ל. תשריינו חדר ישיבות, תכינו מצגת יפה, תביאו כיבוד קל ואולי שי קטן לעובדים. שינוי הוא שינוי הוא שינוי
  • הכנה לדיון – תתכוננו היטב לפגישה. תחדדו את המסרים שאתם רוצים להעביר, תדגישו את היתרונות של המודל, את האפשרויות להרוויח יותר, את המשמעות של תמריץ (תגמול על מעל ומעבר) וכד'
  • פרוק מוקשים – סביר להניח ש
    • לא כל העובדים יבינו/יתמכו ברעיון של החלפת המודל. כבר אחרי הצגת המודל לכלל היחידה, תתחילו "לפרק מוקשים". תאתרו את העובדים הקשים לפיצוח ותשבו איתם "אחד על אחד". חייבים "לסגור את הפינה" ולא להשאיר עובדים מתוסכלים להתחרבש בכל מיני מחשבות לא רצויות
    • יחס אישי – הכינו מראש סימולציות אישיות לכל עובד. חשוב מאוד להציג לעובד סימולציה של השכר החדש שלו ואת אפשרויות התמריץ אותם יכול להשיג. בצעו את הסימולציה ע"פ הביצועים העדכניים של העובד שיהיה רלוונטי לתקופת השכר הקרובה
    • הסתגלות – במידה ומדובר בשינוי משמעותי בשכר, ניתן לשקול תקופת הסתגלות של 2-3 חודשים בהם תבטיחו לעובדים שהתמריץ הממוצע שלהם לא יפגע

    שלב ההשקה הינו השלב החשוב ביותר בתהליך. תשקיעו בו זמן, תערכו בהתאם והכינו מראש מענה להתנגדויות. בנוסף, אל תשיקו את המודל לפני שהכנתם תוכנית הטמעה.

     

 

עוד מאמרים בנושא...

אסטרטגיה

איך לבנות הנהלה שנלחמת איתך – לא בך

מנכ"לים רבים מוצאים את עצמם לבד בזירה – מקבלים החלטות, נושאים באחריות, ולפעמים מרגישים שהצוות הבכיר סביבם… פשוט לא נלחם איתם. במקום הנהלה מגובשת שנאבקת להשיג את אותם יעדים – יש לעיתים איים של אגו, חוסר אמון, וחוסר סנכרון.והשאלה היא לא רק "איך לגייס הנהלה

קרא עוד »
פורום המנכ"לים

איך לסנכרן בין מכירות, שיווק ושירות?

המחלקה שמביאה לקוחות (שיווק), המחלקה שמוכרת להם (מכירות), והמחלקה שאחראית שיישארו (שירות לקוחות) – הן שלוש רגליים של אותו שולחן. אבל בפועל? לעיתים הן פועלות כאילו מדובר בשלוש חברות שונות. חוסר תיאום בין שיווק, מכירות ושירות הוא אחד הגורמים המרכזיים לאובדן הכנסות, תסכול לקוחות ותחושת

קרא עוד »
מנכ"לים - טעויות נפוצות

למה מנכ"לים נכשלים בהובלת חזון ארגוני?

מנהלים בכירים משקיעים שעות – ולעיתים שבועות – בגיבוש חזון ארגוני. ניסוחים מעוררי השראה נכתבים, מופצים למצגות ומוצגים בגאווה בדפי "אודות". אבל בפועל? העובדים לא זוכרים אותו, המנהלים לא פועלים לפיו – והוא נשאר תלוי על הקיר, ריק מתוכן. למה זה קורה? איך יכול להיות

קרא עוד »
אסטרטגיה

מפת OKR למנכ"ל – איך לנהל יעדים חכמים

מנכ"לים רבים מרגישים שהם רצים, פועלים, מגיבים – אך אינם בטוחים אם הארגון באמת נע לכיוון הרצוי. שיטות ניהול קלאסיות כמו תוכניות עבודה שנתיות ומדדים כלכליים לא תמיד מספיקות כדי להניע שינוי או לצמצם פערים בין כוונה לביצוע. כאן נכנס לתמונה מודל OKR – מערכת

קרא עוד »
המומחים של פתרונות

מהרעיון עד אקזיט: המודלים שכל מנכ״ל חייב להכיר – פרק 3 – שלב הניהול

שלב הניהול – Growth & Management Stage לאחר שהעסק עבר את ההקמה, מצא Product-Market Fit והחל לייצר הכנסות, אנו נכנסים לשלב הצמיחה והניהול השוטף. כאן המיקוד עובר לניצול ההזדמנות בקנה מידה, בניית ארגון בר קיימא, ושיפור מתמיד של ביצועים עסקיים. בשלב זה, למנכ"ל ולמנהלי הביניים

קרא עוד »
אסטרטגיה

מהרעיון עד אקזיט: המודלים שכל מנכ״ל חייב להכיר פרק 2 – שלב ההקמה

מבוא בשלב ההקמה, הרעיון קורם עור וגידים לחברה רשומה, צוות קטן, ומוצר ראשוני שמושק ללקוחות. כאן ניצבים האתגרים של מימון, פיתוח מוצר והגעה לשוק. המודלים העסקיים בשלב זה מתמקדים הן באופן המימון והן במודל ההכנסות הראשוני. נציג שני מודלים: מודלי מימון וצמיחה (Bootstrap לעומת הון

קרא עוד »

תוכן עניינים

תוכן עניינים

שלח/י אלינו את המאמר

פורום המנכ"לים

העלאת קבצים: פורמט word בלבד