בשעה טובה ומוצלחת יש לנו מודל תמריץ. חשבנו, בנינו, שינינו, החלטנו וקיבלנו את ברכת הדרך מהמנהלים, וכעת צריך לגשת לשלב הבא – הצגת המודל ביחידה.
כפי שציינתי בפרק הקודם, מודל תמריץ, טוב ככל שיהיה, לא יתרום מאום לביצועי החברה, ואף עלול להזיק, אם שלב ההשקה (וגם ההטמעה) לא יבוצע באופן מושלם.להלן עיקרי הדגשים בשלב זה.
- הימנעו מפייק ניוז – בניית מודל תמריץ חדש זה לא סוד מדינה. אפשר ומותר "לטפטף" לעובדים שאנחנו "על זה", שיש לנו כוונה לשנות את המודל בכדי לשפר את הביצועים. באופן זה, העובדים לא יכנסו להלם בהצגת המודל ויהיו מרוכזים בתוכן ולא בבוכהלטריה שמסביב
- מנהלי ביניים כשותפים – במידה וקיים דרג מנהלי ביניים, חייבים להציג את המודל קודם להם (במידה ולא לקחו חלק בתהליך הבנייה) ורק אח"כ לעובדים. כאשר דרג ניהול הביניים רתום ב- 100% לשינוי, תהליך ההטמעה יעבור חלק יותר, המנהלים יוכלו לגשר על הפערים אם יש, ולייצר שקט תעשייתי
- וואו אפקט – שינוי תמריץ לעובד הוא לא דבר של מה בכך. כל שינוי בכלל ושינוי בשכר בפרט הינו נושא מאוד קריטי לעובדים. אל תתייחסו לכך כבדרך אגב או משהו שאפשר לעדכן בדוא"ל. תשריינו חדר ישיבות, תכינו מצגת יפה, תביאו כיבוד קל ואולי שי קטן לעובדים. שינוי הוא שינוי הוא שינוי
- הכנה לדיון – תתכוננו היטב לפגישה. תחדדו את המסרים שאתם רוצים להעביר, תדגישו את היתרונות של המודל, את האפשרויות להרוויח יותר, את המשמעות של תמריץ (תגמול על מעל ומעבר) וכד'
- פרוק מוקשים – סביר להניח ש
- לא כל העובדים יבינו/יתמכו ברעיון של החלפת המודל. כבר אחרי הצגת המודל לכלל היחידה, תתחילו "לפרק מוקשים". תאתרו את העובדים הקשים לפיצוח ותשבו איתם "אחד על אחד". חייבים "לסגור את הפינה" ולא להשאיר עובדים מתוסכלים להתחרבש בכל מיני מחשבות לא רצויות
- יחס אישי – הכינו מראש סימולציות אישיות לכל עובד. חשוב מאוד להציג לעובד סימולציה של השכר החדש שלו ואת אפשרויות התמריץ אותם יכול להשיג. בצעו את הסימולציה ע"פ הביצועים העדכניים של העובד שיהיה רלוונטי לתקופת השכר הקרובה
- הסתגלות – במידה ומדובר בשינוי משמעותי בשכר, ניתן לשקול תקופת הסתגלות של 2-3 חודשים בהם תבטיחו לעובדים שהתמריץ הממוצע שלהם לא יפגע
שלב ההשקה הינו השלב החשוב ביותר בתהליך. תשקיעו בו זמן, תערכו בהתאם והכינו מראש מענה להתנגדויות. בנוסף, אל תשיקו את המודל לפני שהכנתם תוכנית הטמעה.
עוד מאמרים בנושא...

5 השאלות שכל מנכ"ל צריך לשאול את עצמו לפני שהוא נכנס לשנת הכספים החדשה
המעבר לשנת כספים חדשה הוא הרבה יותר מאשר רק הגשת תקציב ודוחות. זה ציון דרך אסטרטגי; רגע קריטי לעצור, להרים את הראש מהשגרה השוטפת ולבחון את המסלול שלכם ואת הארגון שאתם מובילים. כ-MVP של החברה, הלחץ לבנות תוכנית מושלמת הוא עצום. אבל האמת היא, שהתוכנית

מדריך מקיף לבניית תקציב 2026: ניתוח, תכנון ותזרים אפקטיבי
כך בונים את התקציב המדויק והחכם ביותר לשנה של אי־וודאות, צמיחה ושינויים גלובליים מבוא בניית תקציב לשנת 2026 היא משימה מאתגרת יותר מאשר בשנים קודמות. העולם העסקי נע בקצב מהיר: טכנולוגיות חדשות נכנסות מדי חודש, עלות כוח אדם ממשיכה לעלות, ריביות עולמיות מייצרות תנודתיות, ורגולציה

מנהיגות טרנספורמטיבית ומודלים מבוססי מחקר לשיפור ביצועי ארגון
מנהיגות טרנספורמטיבית (Transformational Leadership) הפכה בעשור האחרון מאסכולה תיאורטית למודל עבודה מרכזי בחברות מובילות בעולם. אם בעבר מנכ״לים נתפסו בעיקר כמנהלים של משאבים ותהליכים, היום הכותרת שלהם רחבה בהרבה: הם נדרשים להיות מחוללי שינוי, בוני תרבות, מנועי חדשנות ומקור משמעות עבור העובדים ובעלי העניין.במציאות של

דור ההנהלה הבא: הכנה למנכ״לות ולסמנכ״לות צעירות
עידן שבו ארגונים משתנים בקצב מסחרר, עולה צורך מהותי בהכנת דור ההנהלה הבא – דור חדש של מנהלות ומנהלים צעירים שיידעו להוביל, לחדש ולשמר את היציבות הארגונית גם בזמני אי־ודאות. השאלה המרכזית אינה רק מי יהיה המנכ״ל הבא, אלא כיצד מכשירים אותו נכון כבר היום. המאמר מציג

המנכ״ל וה-AI: איך ספקטרום הבינה המלאכותית משנה את תפקיד המנכ״ל בישראל
המנכ״ל וה-AI: איך ספקטרום הבינה המלאכותית משנה את תפקיד המנכ״ל בישראל המנכ״ל וה-AI: איך ספקטרום הבינה המלאכותית משנה את תפקיד המנכ״ל בישראל עד לא מזמן, מנכ״לים בישראל ראו בבינה מלאכותית (AI) תחום טכנולוגי המיועד למפתחים או למדעני נתונים. אך כיום, ה־AI הפך לחלק בלתי נפרד

שקיפות שכר ודירוג שכר בכיר: האם חברות צריכות לחשוף מנגנוני תגמול לבכירים?
שקיפות שכר ודירוג שכר בכיר: האם חברות צריכות לחשוף מנגנוני תגמול לבכירים? שאלת שקיפות השכר של מנהלים בכירים כבר אינה דיון תיאורטי. היא פוגשת היום מנכ״לים, דירקטוריונים ו-HR: רגולציה מתהדקת, ציפיות ESG עולות, ועובדים מבקשים אתיקה ארגונית אמיתית. להלן מסגרת פרקטית: למה עכשיו, מה מרוויחים/מסכנים,