בשעה טובה ומוצלחת יש לנו מודל תמריץ. חשבנו, בנינו, שינינו, החלטנו וקיבלנו את ברכת הדרך מהמנהלים, וכעת צריך לגשת לשלב הבא – הצגת המודל ביחידה.
כפי שציינתי בפרק הקודם, מודל תמריץ, טוב ככל שיהיה, לא יתרום מאום לביצועי החברה, ואף עלול להזיק, אם שלב ההשקה (וגם ההטמעה) לא יבוצע באופן מושלם.להלן עיקרי הדגשים בשלב זה.
- הימנעו מפייק ניוז – בניית מודל תמריץ חדש זה לא סוד מדינה. אפשר ומותר "לטפטף" לעובדים שאנחנו "על זה", שיש לנו כוונה לשנות את המודל בכדי לשפר את הביצועים. באופן זה, העובדים לא יכנסו להלם בהצגת המודל ויהיו מרוכזים בתוכן ולא בבוכהלטריה שמסביב
- מנהלי ביניים כשותפים – במידה וקיים דרג מנהלי ביניים, חייבים להציג את המודל קודם להם (במידה ולא לקחו חלק בתהליך הבנייה) ורק אח"כ לעובדים. כאשר דרג ניהול הביניים רתום ב- 100% לשינוי, תהליך ההטמעה יעבור חלק יותר, המנהלים יוכלו לגשר על הפערים אם יש, ולייצר שקט תעשייתי
- וואו אפקט – שינוי תמריץ לעובד הוא לא דבר של מה בכך. כל שינוי בכלל ושינוי בשכר בפרט הינו נושא מאוד קריטי לעובדים. אל תתייחסו לכך כבדרך אגב או משהו שאפשר לעדכן בדוא"ל. תשריינו חדר ישיבות, תכינו מצגת יפה, תביאו כיבוד קל ואולי שי קטן לעובדים. שינוי הוא שינוי הוא שינוי
- הכנה לדיון – תתכוננו היטב לפגישה. תחדדו את המסרים שאתם רוצים להעביר, תדגישו את היתרונות של המודל, את האפשרויות להרוויח יותר, את המשמעות של תמריץ (תגמול על מעל ומעבר) וכד'
- פרוק מוקשים – סביר להניח ש
- לא כל העובדים יבינו/יתמכו ברעיון של החלפת המודל. כבר אחרי הצגת המודל לכלל היחידה, תתחילו "לפרק מוקשים". תאתרו את העובדים הקשים לפיצוח ותשבו איתם "אחד על אחד". חייבים "לסגור את הפינה" ולא להשאיר עובדים מתוסכלים להתחרבש בכל מיני מחשבות לא רצויות
- יחס אישי – הכינו מראש סימולציות אישיות לכל עובד. חשוב מאוד להציג לעובד סימולציה של השכר החדש שלו ואת אפשרויות התמריץ אותם יכול להשיג. בצעו את הסימולציה ע"פ הביצועים העדכניים של העובד שיהיה רלוונטי לתקופת השכר הקרובה
- הסתגלות – במידה ומדובר בשינוי משמעותי בשכר, ניתן לשקול תקופת הסתגלות של 2-3 חודשים בהם תבטיחו לעובדים שהתמריץ הממוצע שלהם לא יפגע
שלב ההשקה הינו השלב החשוב ביותר בתהליך. תשקיעו בו זמן, תערכו בהתאם והכינו מראש מענה להתנגדויות. בנוסף, אל תשיקו את המודל לפני שהכנתם תוכנית הטמעה.
עוד מאמרים בנושא...

איך למנוע שחיקה של צוות ההנהלה ולחזק מחויבות ניהולית
מבוא מנהלים בכירים ניצבים בקו החזית של קבלת ההחלטות, ניהול משברים, ומימוש אסטרטגיה – לעיתים תוך בידוד, לחץ ודרישות אינטנסיביות מצד בעלי המניות, העובדים והלקוחות. בעומס הזה, שחיקה ניהולית אינה שאלה של אם, אלא של מתי. כאשר שחיקת הנהלה אינה מזוהה ומטופלת, הארגון סובל מירידה

ייעוץ ארגוני או ליווי עסקי? מה מתאים לעסק שלך
מבוא בעולם העסקי המודרני, שבו שינויים חלים במהירות, תחרות גוברת ומשברים יכולים להופיע בלי התרעה – בעלי עסקים, מנכ"לים ודירקטורים נדרשים לקבל החלטות ניהוליות חכמות, מבוססות ומותאמות למציאות המשתנה. בשלב כזה עולה לעיתים קרובות השאלה: האם נכון לפנות לייעוץ ארגוני או דווקא לליווי עסקי? הבחירה

ניהול משבר ברשת: מה לעשות כששם החברה שלך מתפוצץ בגוגל
מבוא בבוקר אחד, שם החברה שלך מופיע בראש תוצאות החיפוש – אבל לא מהסיבות הנכונות.ביקורת של לקוח, פוסט מתלהם, כתבה שלילית – והדימוי שבנית במשך שנים עלול להתרסק תוך שעות. ניהול משבר תדמיתי ברשת אינו עניין למחלקת השיווק בלבד – הוא חלק בלתי נפרד מהובלה

שיווק מול יחסי ציבור – מה באמת בונה מותג לאורך זמן?
מבוא שיווק ויחסי ציבור נתפסים לעיתים כשני ערוצים מקבילים, אך בפועל – אלו שתי גישות שונות לגמרי לבניית אמון, נראות והשפעה.בעולם שבו כל מותג מתחרה על תשומת הלב, השאלה שצריכה להישאל היא:מה באמת שווה יותר לאורך זמן – קמפיין ממומן או אזכור חיובי בעיתון? ההבדל

מיתוג אישי למנכ"ל – לא פרסומת, אלא מנהיגות
בעולם עסקי המבוסס על מידע פתוח, שקיפות וחשיפה תמידית ברשתות החברתיות, הנראות הדיגיטלית של מנכ"ל אינה עוד פריבילגיה – אלא הכרח מנהיגותי. כל משקיע, לקוח או מועמד לעבודה מחפש אותך בגוגל עוד לפני הפגישה הראשונה. מה שהוא רואה, משפיע על האמון, הרושם – ולעיתים גם

למה מנהיגים גדולים לא מחפשים את ההחלטה הנכונה – אלא את ההחלטה הטובה דיה
בעידן של שפע מידע, ניתוחים אנליטיים ואינסוף דעות, רבים ממנכ"לי החברות שואפים לקבל את "ההחלטה הנכונה". אך האם באמת קיימת החלטה כזו? מנהיגים אפקטיביים מבינים שדווקא החתירה להחלטה הטובה ביותר עלולה לשתק תהליך קבלת החלטות. מאמר זה מציע שינוי פרדיגמה: לבחור בהחלטה הטובה "מספיק" –